Nagyot robbant a Hair/Kraft és mi is ott voltunk a siker kulisszái mögött!

Ha fodrász vagy, biztosan hallottál már a Hair/Kraftról, de jó eséllyel akkor is, ha nem mozogsz a szakmában.

Seres Sándor

Ha fodrász vagy, biztosan hallottál már a Hair/Kraftról, de jó eséllyel akkor is, ha nem mozogsz a szakmában. Kelet-Magyarország legnagyobb fodrász rendezvényéről beszélünk, amely idén közel 600 szakembert vonzott Debrecenbe. Hajshow-k, inspiráló előadások, izgalmas kiállítók és egy vibráló, underground hangulat töltötte meg október 25-én a debreceni Hall-t.

De hogyan jutottunk el idáig? Nézzük meg, hogyan épült fel a teljes marketingkampány!

A projekt indulása

Tavasszal keresett meg minket, Beke Balázs azzal a kéréssel, hogy vállaljuk el a Hair/Kraft teljes marketingkommunikációját, korábbi sikeres együttműködéseink miatt. Magától értetődő volt, hogy igent mondunk. Így indult el egy közel öt hónapos marketingprojekt, amely végül rekordrészvételt hozott.

Térjünk át a marketingre

Ha konkrét számokat vársz, akkor ez nem a te cikked lesz, ezeket sajnos nem adhatjuk ki. Viszont helyette megosztjuk veletek a stratégia főbb pontjait, amelyekből jól látható, milyen összetett és tudatos folyamat vezetett a Hair/Kraft sikeréhez.

Tervezés, stratégia, alapok nulláról

Egy ilyen volumenű kampányt csak alapos előkészítéssel lehet jól felépíteni. Azonban a Hair/Kraft esetében kihívást jelentett, hogy kevés korábbi adat állt rendelkezésre: új Facebook-oldal, új weboldal, plusz a Covid miatti évekig tartó szünet. Így a marketingstratégia és a teljes kampányépítés ténylegesen az alapoktól kezdődött.

Stílus, tesztelés, videók – indulhat a show!

Elindultak az első forgatások, a videókat pedig A/B tesztekkel optimalizáltuk, hogy megtaláljuk a célcsoport számára legjobban működő irányt. Balázs egy markáns, underground vizuális stílust szeretett volna, ami zajosabb, természetesebb és őszintébb kommunikációt tesz lehetővé.

A kampány elején a fókusz az ismertség növelésén volt, majd ahogy a közönség bizalma épült, átálltunk a konverzióközpontú videós hirdetésekre. A tartalomstratégia pontosan követte ezt az ívet.

Weboldal és PPC – hová érkezzen a forgalom?

Gyorsan eldőlt: kell egy weboldal, amelyre a hirdetési forgalmat terelhetjük. A csapatunk ezt is elkészítette, rekord gyorsasággal, mindössze 5 nap alatt. A jegyvásárlási rendszer integrálása jelentette a legnagyobb kihívást, de végül minden tökéletesen működött.

Ezután indulhattak a PPC kampányok:

  • Google Ads

  • Meta Ads

A hirdetési büdzsé beosztásában kulcskérdés volt annak megértése, hogy mikor a legvalószínűbb a vásárlás. Az első eladások hamar megérkeztek, de aztán jött a “fekete augusztus”. A fodrászok nyaralnak, kirándulnak, a jegyeladás lelassul. Újratervezés, optimalizálás, új kreatívok és folytatódhatott a növekedés.

Közreműködők, csoportok…

Ahogy vártuk, elérkezett a kampánynak az a szakasza, amikor bemutathattuk a fellépőket. A közreműködők megjelölése kulcsfontosságú volt, így sokkal nagyobb eléréseket generáltunk organikusan is.

És ott voltak a szakmai Facebook-csoportok. Több ezer fodrász egy helyen… gyakorlatilag egy hiperreleváns, organikus elérésű marketingcsatorna, ahol közvetlenül kommunikálhattunk a célcsoport felé. Ez óriási löketet adott a kampánynak.

Fellépők, sztorik, partnermegjelenések

A tartalomgyártás folyamatosan zajlott: futottak a hirdetések, érkeztek az új posztok, a fellépők is megjelentek közreműködőként. De hogyan lehet még jobban felpörgetni az organikus elérést?

Úgy, hogy bevonjuk a fellépők és támogatók saját csatornáit is. Minden résztvevő számára készítettünk:

  • egyedi sztorikat,

  • posztgrafikákat,

  • tartalomnaptárat.

Így minden követőjük számára egyértelmű volt: valami nagy készül.

Nyereményjáték és kreatív kampányelemek

Sokan tartanak a nyereményjátékoktól, pedig megfelelő keretrendszerrel elképesztő eredményeket lehet elérni és ez itt is bebizonyosodott.

Ehhez jött egy nagyszabású verseny: a résztvevőknek egy Hair/Kraft logóval ellátott pályamunkát kellett posztolniuk. Ez óriási organikus elérést hozott, és még jobban bevonta a közösséget.

Early bird, csoportos jegyek, e-mail marketing, fodrásziskolák, merch…

A kampány több eleme egyszerre épült egymásra, ezek kombinációja hozta meg a végső sikert:

Early Bird jegyek, Csoportos kedvezmények ,E-mail marketing automatizációk, Fodrász iskolák megkeresése, Saját merch

Mindez együtt tette lehetővé, hogy a pozicionálás miatt magasabb jegyárak ellenére is rekordszámú szakember vegyen részt az eseményen.

A kampány tanulsága

Gondolkodj a célcsoportod fejével, építs fel egy ajánlatot a fájdalompontjaik alapján, és a siker nem marad el. A modern marketing rengeteg lehetőséget kínál és mind aranybánya, ha megfelelő szakemberek kezelik őket.

Ha számodra is fontos az eredmény, a kreativitás és a profi marketing, vedd fel velünk a kapcsolatot.

Nagyot robbant a Hair/Kraft és mi is ott voltunk a siker kulisszái mögött!