Aki kimarad, az lemarad?

Erre a kérdésre keressük a választ a közösségi jelenlét fontosságán keresztül – különösen a vállalkozások életében. Szerintem abban egyetérthetünk, hogy ma már szinte nincs olyan ember Európában, aki ne hallott volna valamilyen formában az internetről, és azon belül legalább egy közösségi platformról – például a Facebookról.

Seres Sándor

Aki kimarad, az lemarad?

Erre a kérdésre keressük a választ a közösségi jelenlét fontosságán keresztül – különösen a vállalkozások életében.

Szerintem abban egyetérthetünk, hogy ma már szinte nincs olyan ember Európában, aki ne hallott volna valamilyen formában az internetről, és azon belül legalább egy közösségi platformról – például a Facebookról. Ha pedig a statisztikákat nézzük: a 2024-es adatok szerint a magas jövedelmű országok lakosságának 93%-a használja az internetet napi szinten. És mi a helyzet a Facebookkal? Több mint 3 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezik világszerte.

De hogyan kapcsolódnak ezek az adatok a vállalkozásodhoz?

Egyszerű: ha a célközönséged ott van a közösségi médiában, neked is ott kell lenned! Ha nem teszed, majd megteszi helyetted a konkurencia, így értékes vásárlókról, fogyasztókról maradsz le.

Szintek a közösségi jelenlétben

Az online jelenlét intenzitása, platformhasználat és még számos más tényező alapján többféle szintet különböztethetünk meg. Ebben a blogban irányt mutatunk, hogyan kezdj neki 2025-ben, akár teljesen a nulláról!

1. A minimum szint – az online névjegykártya

Ha nincs sok időd vagy költségkereted, akkor is megteheted az első lépést:

  • Hozz létre egy Facebook-oldalt a vállalkozásodnak.

  • Töltsd ki az alapadatokat, állíts be profil- és borítóképet.

  • Készíts egy rövid posztot, amiben elmondod, hogy ugyan nem aktív az oldal, de telefonon vagy e-mailben szívesen állsz rendelkezésre.

Ezzel tulajdonképpen kihelyeztél egy reklámtáblát az online térbe – ami jelzi, hogy létezel, és irányt mutat az érdeklődőknek.

2. Házon belüli megoldások – amikor te (vagy valaki a csapatból) viszi a közösségi jelenlétet

Ha nem áll távol tőled a tartalomkészítés, vagy van valaki a cégen belül, akire ezt rábízhatod, akkor már heti legalább két poszt is sokat számít. Természetesen a rendszeresség és a minőség itt is kulcsfontosságú.

  • Törekedj jó minőségű tartalmakra, nehéz már a reklámzajból kitűnni.

  • Ne félj a videós tartalmaktól – ezek jelenleg nagyobb elérést generálnak, és bizalomépítőbbek is.

  • Ne légy túl szigorú magaddal – a tökéletesség helyett a hitelesség sokszor többet ér.

Plusz tipp: Egy-egy tartalmat több platformon is megoszthatsz (pl. Facebook, Instagram, YouTube) – ezzel növeled az elérést anélkül, hogy sok energiát kellene beletenned.

3. Együttműködés marketing csapattal – ha nem akarod a véletlenre bízni

Ha már tudsz rá áldozni némi költségkeretet, bízd profikra a munkát! Egy online marketing szakember vagy egy ügynökség:

  • Ismeri a platformok működését, algoritmusait, beállításait.

  • Naprakész a trendekkel kapcsolatban.

  • Olyan szoftvereket és elemzéseket használ, amelyekkel maximalizálhatók az eredmények.

  • Felszerelésének köszönhetően, jobb minőségű tartalmakat tud készíteni

Egy jól időzített trendkampány akár minimális befektetéssel is komoly forgalmat hozhat – ráadásul organikusan! Ha pedig egy ügynökség mellett teszed le a voksodat, egy egész csapatot kapsz, egy ember helyett akik az eredményes közösségi jelenléteden dolgoznak.

Aki kimarad, az lemarad?
Ezt meghagyom költői kérdésnek!

Ha segítségre van szükséged, keress minket bizalommal!